marți, 12 iunie 2012

Sacelele anilor '50( 3)

Pe strada unde locuiam, in fata portii trecea un parau foarte curat, malurile erau pline cu verdeata curata si in fata fiecarei porti, unde curgea paraul, exista cate un pom. La noi era un prun, iar la celelalte porti duzi. Paraul era curatat frecvent  de fiecare proprietar. In fata portii noastre era si o fantana de unde luam apa, o apa rece si limpede. Bunica mea venea de la Brasov numai pentru sa bea o apa buna. Pe stradain fata fiecarei case, era cate o banca unde ieseau batranii sa vorbeasca cu  vecinii. Tot in acei ani venea la proprietarul nostru doua surori batrane de la Bucuresti pt. aerul rarefiat si apa buna care era pe atunci. Copil fiind imi placeau de acele doamne si mi-au ramas in memorie tinutele lor elegante, imbracate mai mult in alb cu palarii cochete. Deoarece eram un copil cuminte m-au iubit acele doamne si ma serveau cu iocolati si bomboane. In Cernatu era o terasa unde mergeam cu parintii mei unde ei serveau bauturi, mie imi uau cate un suc si serveam cate o friptura cu garnitura de cartofi si legume. Terasa era in forma de U, iar in mijloc in spate canta fanfara , iar n mijlocul terasei era locul de dans sau cateodata locul de joaca al copiilor, depindea de imprejurari.

Un comentariu: